Jumaat, 3 Jun 2011

MAGNITUD 7.0

Pelawaan untuk memancing bersama oleh rakan karib saya SWhunter semalam 02.06.2011 memang sukar untuk ditolak, memandangkan beliau ini lah yang memperkenalkan saya dengan Bintuka 2 tahun yang lepas. Kalau dulu kami turun bersama untuk membottom, tapi kali ini suasana telah berubah. Teknik bottom bukanlah lagi sebagai pilihan utama saya, sebaliknya sudah saya sudah serasi dengan teknik casting. Kami memutuskan untuk menggunakan teknik casting walaupun rakan saya ini masih sangat baru dalam arena ini.

Kami mula bergerak ke destinasi casting sekitar jam 6.00 pagi menggunakan khidmat bot Hj Kumit. Kami tidak menaruh harapan yang tinggi untuk trip kali ini memandangkan kondisi pasang surut memang tidak menarik, namun memandangkan beliau yang bertugas di Tawau dan jarang-jarang balik membuatkan kami meneruskan hasrat sambil mengimbau kembali kenangan lama di Bintuka.

Walaupun agak sunyi, tetapi kami tidak bersendirian di mana dalam perjalanan ke lokasi kami terserempak dan sempat bersembang dengan BlackbassBhunter dan partner serta Geng Pendita. Beberapa gambar kenangan sempat diabadikan buat tatapan pembaca budiman.

1. Rakan Seperjuangan dalam arena membottom ( Swhunter )



2. Kena karan casting...layan saja bro



3. Trofi pertama beliau...MJ saiz kasar. Tahniah Bro



4. Walaupun kemuncak pasang pada ketinggian 2 meter lebih, namun masih dapat strike MJ cilik.....



5. MJ pertama saya trip kali yang memberikan tentangan hebat....



6. Makin meriah...MJ ke-4 kami di kala air surut laju. Mantap Bro



7. Huhhhh.....ada lagi rupanya....MJ ke 5 oleh Swhunter lagi.



8. Giliran saya pula....MJ keenam kami menghiburkan....



9. MJ ke-7 dan penutup untuk trip kali ini. Walaupun seakan tidak percaya, tapi percayalah !



10. Bro SWhunter bergambar dengan hasil keseluruhan Koleksi MJ bersama lebih kurang 8 ekor kerapu ( tidak di gambar ) pada trip kali ini. Alhamdulillah



11.Magnitud 7.0...spesis yang sentiasa menjadi idaman ramai.



Sekian jumpa lagi di lain trip.

1 ulasan: