Khamis, 27 Oktober 2011

Sinaran Kelkatu

Sekembalinya Mr Awangku dari melakukan tugas khas di perantauan, kami terus merancang satu sesi mengilat untuk menguji 'senjata' baru dan sebagai eksperimen menguji penggunaan 'softplastic'. Trip yang telah selesai dijalankan pada hari sabtu 22/10/11 yang lepas memang berbaloi dengan strike dari penghuni sungai yang aktif serta beberapa eksperimentasi yang memberi keputusan yang positif. Walaupun trip kali ini berakhir sekitar jam 12.00 tengahari, namun kami amat berpuashati.

Seperti biasa setelah selesai menyediakan kelengkapan, kami bergerak ke destinasi sekitar jam 7 pagi. Keaadan air yang bergerak surut perlahan menjadikan sesi mengilat menjadi rancak. Di perhentian pertama Awangku berjaya memujuk keluar ungah skala 800gm yang juga menjadi trofi pertama reel barunya. Setelah tiada sambaran lagi kami bergerak ke lokasi seterusnya dan segala-galanya menjadi rancak selepas itu bilamana lontaran-lontaran mendapat sambutan dari penghuni sungai. Dipendekkan cerita sepanjang pagi itu memang tiada masa untuk berehat kerana sibuk melayan strike. Saksikan beberapa rakan peristiwa yang sempat diambil untuk tatapan semua.

1. Awangku dengan reel idaman Shimano Calcutta Conquest 101....perghh...silau mata




2. Habuan awal pagi......ungah Lawas



3. Penggunaan softplastic bait juga berkesan....best layan dengan lite setup



4. Hasil ke-2 oleh SP



5. Percubaan dengan gewang baru jenama PAYO juga tidak menghampakan



6. Ungah ke-2 untuk CQ



7. Kerapu hitam dan gewang PAYO Slimmer Deep



8. Ungah Bangkar menjadi habuan ke-3 Awangku



9. Gewang PAYO siri crankbait memang berkesan.



10. Lagi kerapu dengan gewang PAYO Cracker



11. Penulis dengan spesis bermutu di Awat-Awat



12. Percubaan menggunakan gewang PAYO memang menjadi.



Setelah penat melayan strike akhirnya kami memutuskan untuk menamatkan sesi casting lebih awal dan hasil keseluruhan amat memuaskan.
Sekian jumpa lagi di trip seterusnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan